Vaktmästare når du dagtid på tel. 018-380020.

Nycklar och utrustning som alltid ska finnas vid överlåtelse av bostadsrätt finns specificerade i en separat pdf som kan laddas ner längre ner på denna sida.
Säljaren är ersättningsskyldig för nycklar eller utrustning som saknas.

Tvättstugan är uppdelad i två avdelningar och omfattar 4 normaltvättmaskiner och en maskin för grovtvätt, 2 torktumlare samt 2 manglar. Det finns också ett torkrum avsett för den som använt grovtvättmaskinen. V.g. läs igenom instruktionerna i tvättstugan. Bokning görs med elektronisk nyckel på bokningssystemet innanför ytterdörren.

Gemensamhetslokalen och bastun ligger i samma byggnad som tvättstugan. Dessa bokar du via det elektroniska bokningssystemet i tvättstugan. I lokalen hålls även årsstämma och informationsmöten.

Sophuset som finns i samma byggnad som expeditionen innehåller kärl för källsorterade sopor: komposterbart, brännbart, papper och tidningar, wellpapp, pappersförpackningar, plastförpackningar, metallförpackningar, ofärgat och färgat glas, ljuskällor samt batterier.
Grovsopor samt elektronikskrot forslar man själv till återvinningscentralen vid kraftvärmeverket.

Trädgårdsavfall lämnas vid markerad plats på höger sida på väg upp till ishockeyrinken. Kvistar och grenar samt julgranar m.m. lämnas i facket bakom rinken.

I redskapsförrådet som ligger intill undercentralen finns bl.a. skottkärror, stegar, trädgårdsredskap, bensin till motorgräsklipparna.

Gemensam arbetsdag ordnas vår och höst då vi ser över föreningens gemensamma anläggningar (grönområden, lekplatser, gator, staket, stuprännor etc.). Då är det önskvärt att åtminstone en från varje hushåll deltar i arbetet, vilket avslutas med gemensam korvgrillning.

Vicevärden och områdesombuden (som också ingår i styrelsen) kan du kontakta om frågor som rör föreningen och ditt eget boende.

Löpande information får du dels i Timotejbladet, dels på föreningens hemsida www.timotejen.se.

Felrapporter (som du hittar i tvättstugan, gemensamhetslokalen samt sophuset) används för att rapportera upptäckta fel: t.ex. att maskinerna i tvättstugan inte fungerar, att lysrör och lampor inte lyser o.dyl. Fyll i blanketten och lägg den i den postlådan vid expeditionen.

Föreningens postadress är Timotejvägen 57 B, 741 42 Knivsta.

Vi hoppas du kommer att trivas i vår fina boendemiljö och med dina trevliga grannar!

 

 

2021-03-25

Uppdatering om avier för Q2 2021.

Avierna kommer att skickas ut den 26 mars, så ni kommer att få dem i början av vecka 16. Förfallodatum blir framskjutet till 10 april så ni kommer att ha god tid på er att betala dem.

För er som har autogiro: den vanliga dragningen på autogiro som skulle sked en 26 mars är stoppad och när nya avier har skickats ut kommer en ny dragning att registreras.

Ni är välkomna att kontakta föreningens ekonom på Riksbyggen enligt uppgifter på anslagstavlan vid soprummet om ni har frågor eller funderingar.

2021-03-04

Läckan inte hittad

Inget läckage kunde hittas vid grävningen mellan Tv73-74.

Styrelsen bad därefter samtliga att kontrollera sina inspektionsbrunnar för läckage. Uppslutningen var enorm! Vi är imponerade och tacksamma för att så många tog det på allvar och skickade in foton så snabbt.

Efter granskande av bilder och ett fåtal hembesök kan vi med viss glädje säga att vi inte hittat någon läcka och att det därmed största sannolikhet läcker någonstans under mark vilket är mycket bättre än inne i någon lägenhet.

Arbetet med att hitta läckaget fortgår. När temperaturen tillåter kommer vi börja stänga av värmen sektionsvis för att på så vis utesluta de delar av värmesystemet som inte läcker. 

2021-02-08

Fjärrvärmeläckage upptäckt

Ett  större läckage på föreningens fjärrvärmeslinga har upptäckts i marken mellan Tv73 och 74.
Detta kommer innebära en del störningar i form av avstängd värme samt tunga arbetsmaskiner som börjar gräva och leta efter läckan på morgonen den 9/2.

När läckaget är åtgärdat finns det stor risk för luft i värmesystemet och rörmokare kommer behöva få tillgång till bostäder för att lufta element.

Vid eventuella frågor kontakta Tommy i styrelsen.

2020-11-26

Fredagen den 4/12 aktiveras det nya avtalet med Telia om kollektiva tjänster.
I samband med detta ska routern och digitalboxen som tillhör föreningen bytas ut.

Den nya utrustningen samt koder för TV-paket kommer lämnas ut på vicevärdsexpeditionen på söndag den 29/11 och tisdag den 1/12.

Tider för utlämning och mer information kring avtalet och era tjänster finns inom kort på föreningens anslagstavlor samt utdelat i samtliga brevlådor.

2020-09-01

Bastun stängd för renovering

Föreningens bastu kommer under de närmaste veckorna genomgå en behövlig renovering.
Detta innebär att man under september månad inte kommer kunna nyttja varken bastun eller samlingslokalen då de bokas tillsammans.

De som redan har inbokade tider under perioden och som planerat nyttja endast samlingslokalen ombedes kontakta styrelsen.